1. W jaki sposób są wysyłane kartki elektroniczne z serwisu Kartkonoasz.pl?
  2. Dlaczego wysłana przeze mnie e-kartka nie została przeczytana przez adresata?
  3. Dlaczego wysłana przeze mnie e-kartka nie została dostarczona do adresata?
  4. Czy za wysyłanie kartek elektronicznych serwis Kartkonosz pobiera opłaty?
  5. Dlaczego na stronie Kartkonosz wyświetlane są reklamy?

  1. W jaki sposób są wysyłane kartki elektroniczne z serwisu Kartkonoasz.pl?  Do góry

    Po krótce opiszemy proces wysyłki kartek elektronicznych za pomocą serwisu Kartkonosz.pl

    W naszym serwisie nie wysyłamy kartek sami tylko udostępniamy użytkownikom możliwość wysyłki kartek elektronicznych w ich własny imieniu i osoba wysyłająca kartkę bierze całą  odpowiedzialność za treść kartki.

    Gdy ktoś postanawia wysłać znajomej osobie życzenia lub pozdrowienia w formie kartki elektronicznej za pomocą naszego serwisu to najpierw przegląda naszą ofertę, wybiera interesującą go kartkę, następnie wpisuje swoje imię i swój adres e-mail, dopisuje treść kartki, wybiera odpowiedni znaczek a następnie wpisuje imię i adres e-mail adresata kartki, i jeśli osoba wysyłająca kartkę posiada u nas darmowe Konto Użytkownika to może jeszcze wybrać datę przyszłą wysłania kartki i ewentualnie dołączyć muzykę.

    Gdy to wszystko zostanie wykonane klikamy Wyślij kartkę i jeśli wszystko przebiegło poprawnie to kartka elektroniczna zostaje wysłana i wyświetla się nam komunikat, że kartka została wysłana.

    Od tego momentu zaczyna się podróż kartki elektronicznej od naszego serwera do serwera skrzynki odbiorczej adresata kartki. Kartka elektroniczna wysyłana jest w formie wiadomości e-mail i gdy wiadomość o wysłanej kartce dotrze do Providera adresata kartki to najpierw trafia do filtrów antyspamowych gdzie jest analizowana pod wieloma kątami. W zależności od Providera filtry antyspamowe mają różne ustawienia i konfiguracje. Po przeanalizowaniu wiadomości e-mail o nadejściu kartki elektronicznej moduł antyspamowy odpowiednio ocenia kartkę elektroniczną i umieszcza ją w odpowiednim folderze, dlatego bardzo ważne są odpowiednie ustawienia filtra antyspamowego adresata kartki elektronicznej.

    Najczęściej wiadomość o nadejściu kartki elektronicznej umieszczana jest w folderze głównym skrzynki adresata kartki, ale czasami tak się zdarza, że umieszczana jest w zakładkach lub nawet folderze Spam.

    Gdy wiadomość o nadejściu kartki elektronicznej zostanie już umieszczona w wybranym folderze przez filtr antyspamowy to droga kartki się kończy. Teraz pozostaje już tylko czekać aż adresat kartki przeczyta wiadomość i kliknie w link przenoszący go do strony Kartkonosz.pl gdzie zostanie wyświetlona kartka wraz z wpisanymi przez państwa życzeniami.

  2. Dlaczego wysłana przeze mnie e-kartka nie została przeczytana przez adresata?  Do góry

    Powodów nieprzeczytania e-kartki przez adresata może być kilka np.

    1. Błędnie wpisany adres e-mail adresata tzw. literówka. Gdy w adresie e-mail będzie błąd nie ma możliwości, aby wiadomość o wysłanej przez państwa e-kartce znalazła się w skrzynce pocztowej adresata, dlatego proszę dokładnie sprawdzać poprawność wprowadzonych danych.

    2. Przepełniona lub zablokowana skrzynka pocztowa adresata

    3. Nieaktualny adres e-mail adresata, dlatego aby mieć pewność, że kartka będzie przeczytana przez adresata proszę upewnić się aktualności adresu e-mail

    4. Przez błędnie działający filtr antyspamowy na serwerze państwa skrzynki odbiorczej i umieszczenie wiadomości o wysłanej przez państwa e-kartce w folderze spam i jeśli adresat kartki tam nie zaglądnie to e-kartka nie ma szans być przeczytana

    5. Chwilowe błędy w działaniu serwerów poczty adresatów kartek i jeśli w momencie wysłania przez państwa kartki elektronicznej serwer pocztowy adresata nie będzie działał prawidłowo, to wiadomość o wysłanej kartce nie znajdzie się w skrzynce odbiorczej adresata i co za tym idzie nie będzie miał możliwości jej przeczytania.

    6. Wysyłanie e-kartek na firmowe adresy e-mail odbiorców, ponieważ administratorzy serwerów firmowych dość często ręcznie blokują wiadomości z serwisów z e-kartkami, dlatego zalecamy wysyłać e-kartki na prywatną pocztę e-mail

    7.Obecnie administratorzy skrzynek pocztowych oferują tzw. zakładki i przychodzące wiadomości są segregowane i umieszczane zamiast w folderze głównym skrzynki w odpowienich zakładkach i niestety niekoniecznie wiadomości są dobrze rozpoznawane i dość często wiadomości o wysłanej przez państwa kartce umieszczane są np. w poczcie:

    o2.pl - w zakładce Oferty
    wp.pl - w zakładce Oferty
    gmail.com - w zakładce Powiadomienia

    w innych pocztach sprawa wygląda podobnie jeśli adresat korzysta z zakładek

    i jeśli adresat kartki nie zaglądnie do danej zakładki tylko czyta wiadomości z folderu głównego poczty to nie ma szans na odczytanie zawartości kartki. Najlepiej jest zrezygnować z zakładek i zmienić ustawienia swoich skrzynek odbiorczych bo niestety nie jest to dobry wynalazek, ponieważ niekiedy ważne wiadomości chociażby takie jak e-kartki nie są czytane przez adresatów a nadawcy denerwują się że kartka nie została odebrana.

    8. Adresat e-kartki po prostu nie kliknął w link z wiadomością o wysłanej przez państwa e-kartce i w takim przypadku e-kartka nie będzie przeczytana Niestety na powyższe przypadki nie mamy wpływu, więc nie możemy mówić o tzw. dostarczaniu e-kartki.

    Niestety na powyższe problemy nasz serwis nie ma wpływu. My ze swojej strony możemy tylko zagwarantować, że e-kartka zostanie wysłana ale nie mamy wpływu na działanie zewnętrznych aplikacji. Jednak większość e-kartek bez problemu dociera do adresatów i sprawia im to wiele radości.

  3. Dlaczego wysłana przeze mnie e-kartka nie została dostarczona do adresata?  Do góry

    Przy wysyłaniu e-kartek nie ma takiego określenia jak "e-kartka dostarczona", "e-kartka niedostarczona", "e-kartki doszła do adresata", "e-kartka nie doszła do adresata" prawidłowe określenia to: "e-kartka przeczytana" lub "e-kartka nieprzeczytana", "e-kartka wysłana" lub "e-kartka niewysłana".

    Kartki elektroniczne nie są takie jak tradycyjne pocztówki wysyłane za pomocą Poczty Polskiej z opcją potwierdzenia odbioru, dlatego w przypadku kartek elektronicznych nie możemy mówić o czymś takim jak "dostarczona kartka elektroniczna".

    Jeśli po wysłaniu e-kartki z naszego serwisu wyświetli się państwu końcowy komunikat, "kartka została wysłana" to oznacza, że e-kartka na 100% została wysłana do adresata, a to czy adresat przeczyta e-kartkę to jest już inna sprawa, na którą serwis e-Kartki Świąteczne nie ma wpływu.

    Ze względu na coraz bardziej rygorystyczne ustawienia filtrów antyspamowych w skrzynkach pocztowych czasami może się nawet tak zdażyć, że wiadomość o wysłanej kartce elektronicznej w ogóle nie dotrze do skrzynki adresata, bo przed umieszczeniem w odpowiednim folderze skrzynki pocztowej zostanie całkowicie zablokowana a potem usunięta. Z tego powodu nie możemy dać 100% gwaracji, że adresat kartki ją odczyta.

    Gdy posiadacie państwo Konto Użytkownika w serwisie Kartkonosz.pl to po zalogowaniu się do panelu konta znajdziecie tam informacje czy dana e-kartka została wysłana i czy została przeczytana, dlatego zachęcamy do założenia darmowe Konta Użytkownika.

  4. Czy za wysyłanie kartek elektronicznych serwis Kartkonosz pobiera opłaty?  Do góry

    Nie. W serwisie Kartkonosz.pl za wysyłanie kartek ani za ich odbieranie przez adresatów nie pobieramy żadnych opłat. U nas wszystko jest za darmo.

  5. Dlaczego na stronie Kartkonosz wyświetlane są reklamy?  Do góry

    W serwisie Kartkonosz.pl wyświetlane są reklamy, ponieważ kartki elektroniczne możecie wysyłać za darmo a niestety utrzymanie serwisu kosztuje i ewentualny zysk z reklam przeznaczany jest na opłacenie serwera, domeny itp. Każdy zadowolony użytkownik serwisu Kartkonosz.pl nie powinien blokować wyświetlania reklam tylko aktywnie korzystać z wysyłania kartek elektronicznych pomagając w ten sposób serwisowi.

Wybieraj e-Kartki

Jest wiele świąt w roku zarówno tych oficjalnych jak i tych mniej oficjalnych jak chociażby imieniny czy urodziny. Niejednokrotnie to te mniej oficjalne święta są dla kogoś bardziej ważne. Trzeba pamiętać o bliskich nam osobach, aby właśnie w ten świąteczny dzień, który dla nich jest wyjątkowy pozostał długo w ich pamięci. Nawet niewinne e-kartki mogą sprawić adresatom wiele radości. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty, ponieważ kartki są darmowe i możecie je wysyłać z każdego miejsca na ziemi. E-Kartki Czekaja na Waszych znajomych.