REKLAMA
Po krótce opiszemy proces wysyłki kartek elektronicznych za pomocą serwisu Kartkonosz.pl
W naszym serwisie nie wysyłamy kartek sami tylko udostępniamy użytkownikom możliwość wysyłki kartek elektronicznych w ich własny imieniu i osoba wysyłająca kartkę bierze całą odpowiedzialność za treść kartki.
Gdy ktoś postanawia wysłać znajomej osobie życzenia lub pozdrowienia w formie kartki elektronicznej za pomocą naszego serwisu to najpierw przegląda naszą ofertę, wybiera interesującą go kartkę, następnie wpisuje swoje imię i swój adres e-mail, dopisuje treść kartki, wybiera odpowiedni znaczek a następnie wpisuje imię i adres e-mail adresata kartki, i jeśli osoba wysyłająca kartkę posiada u nas darmowe Konto Użytkownika to może jeszcze wybrać datę przyszłą wysłania kartki i ewentualnie dołączyć muzykę.
Gdy to wszystko zostanie wykonane klikamy Wyślij kartkę i jeśli wszystko przebiegło poprawnie to kartka elektroniczna zostaje wysłana i wyświetla się nam komunikat, że kartka została wysłana.
Od tego momentu zaczyna się podróż kartki elektronicznej od naszego serwera do serwera skrzynki odbiorczej adresata kartki. Kartka elektroniczna wysyłana jest w formie wiadomości e-mail i gdy wiadomość o wysłanej kartce dotrze do Providera adresata kartki to najpierw trafia do filtrów antyspamowych gdzie jest analizowana pod wieloma kątami. W zależności od Providera filtry antyspamowe mają różne ustawienia i konfiguracje. Po przeanalizowaniu wiadomości e-mail o nadejściu kartki elektronicznej moduł antyspamowy odpowiednio ocenia kartkę elektroniczną i umieszcza ją w odpowiednim folderze, dlatego bardzo ważne są odpowiednie ustawienia filtra antyspamowego adresata kartki elektronicznej.
Najczęściej wiadomość o nadejściu kartki elektronicznej umieszczana jest w folderze głównym skrzynki adresata kartki, ale czasami tak się zdarza, że umieszczana jest w zakładkach lub nawet folderze Spam.
Gdy wiadomość o nadejściu kartki elektronicznej zostanie już umieszczona w wybranym folderze przez filtr antyspamowy to droga kartki się kończy. Teraz pozostaje już tylko czekać aż adresat kartki przeczyta wiadomość i kliknie w link przenoszący go do strony Kartkonosz.pl gdzie zostanie wyświetlona kartka wraz z wpisanymi przez państwa życzeniami.
Powodów nieprzeczytania e-kartki przez adresata może być kilka np.
1. Błędnie wpisany adres e-mail adresata tzw. literówka. Gdy w adresie e-mail będzie błąd nie ma możliwości, aby wiadomość o wysłanej przez państwa e-kartce znalazła się w skrzynce pocztowej adresata, dlatego proszę dokładnie sprawdzać poprawność wprowadzonych danych.
2. Przepełniona lub zablokowana skrzynka pocztowa adresata
3. Nieaktualny adres e-mail adresata, dlatego aby mieć pewność, że kartka będzie przeczytana przez adresata proszę upewnić się aktualności adresu e-mail
4. Przez błędnie działający filtr antyspamowy na serwerze państwa skrzynki odbiorczej i umieszczenie wiadomości o wysłanej przez państwa e-kartce w folderze spam i jeśli adresat kartki tam nie zaglądnie to e-kartka nie ma szans być przeczytana
5. Chwilowe błędy w działaniu serwerów poczty adresatów kartek i jeśli w momencie wysłania przez państwa kartki elektronicznej serwer pocztowy adresata nie będzie działał prawidłowo, to wiadomość o wysłanej kartce nie znajdzie się w skrzynce odbiorczej adresata i co za tym idzie nie będzie miał możliwości jej przeczytania.
6. Wysyłanie e-kartek na firmowe adresy e-mail odbiorców, ponieważ administratorzy serwerów firmowych dość często ręcznie blokują wiadomości z serwisów z e-kartkami, dlatego zalecamy wysyłać e-kartki na prywatną pocztę e-mail
7.Obecnie administratorzy skrzynek pocztowych oferują tzw. zakładki i przychodzące wiadomości są segregowane i umieszczane zamiast w folderze głównym skrzynki w odpowienich zakładkach i niestety niekoniecznie wiadomości są dobrze rozpoznawane i dość często wiadomości o wysłanej przez państwa kartce umieszczane są np. w różnych folderach.
Nie da sie opisać wszyskich ustawień dostępnych skrzynek pocztowych, ale np. w:
W poczcie Gmail.com są tworzone następujące foldery: Społeczności, Oferty, Powiadomienia, Fora i kartki dość często są umieszczane w folderze Powiadomienia.
W poczcie Onet.pl są tworzone tzw. Smart Foldery np. Społeczności, Powiadomienia i Oferty i kartki z naszego serwisu bardzo często są umieszczane w folderze Oferty.
W poczcie Wp.pl są tworzone tzw. segregatory: Zakupy, Powiadomienia, Rezerwacje, Pieniądze, Oferty, Społeczności, Newslettery i kartki mogą być umieszczane np. w folderze Powiadomienia.
W poczcie o2.pl są tworzone tzw. segregatory: Zakupy, Powiadomienia, Rezerwacje, Pieniądze, Oferty, Społeczności, Newslettery i kartki mogą być umieszczane np. w folderze Powiadomienia.
Podobnie jest w innych skrzynkach pocztowych i aby być pewnym, że wysłana kartka trafi do folderu głównego skrzynki pocztowej to najlepiej jest wyłączyć dodatkowe foldery.
Jeśli adresat kartki nie zaglądnie do danej zakładki tylko czyta wiadomości z folderu głównego poczty to nie ma szans na odczytanie zawartości kartki. Najlepiej jest zrezygnować z zakładek i zmienić ustawienia swoich skrzynek odbiorczych bo niestety nie jest to dobry wynalazek, ponieważ niekiedy ważne wiadomości chociażby takie jak e-kartki nie są czytane przez adresatów a nadawcy denerwują się że kartka nie została odebrana.
8. Adresat e-kartki po prostu nie kliknął w link z wiadomością o wysłanej przez państwa e-kartce i w takim przypadku e-kartka nie będzie przeczytana Niestety na powyższe przypadki nie mamy wpływu, więc nie możemy mówić o tzw. dostarczaniu e-kartki.
Niestety na powyższe problemy nasz serwis nie ma wpływu. My ze swojej strony możemy tylko zagwarantować, że e-kartka zostanie wysłana ale nie mamy wpływu na działanie zewnętrznych aplikacji. Jednak większość e-kartek bez problemu dociera do adresatów i sprawia im to wiele radości.
Przy wysyłaniu e-kartek nie ma takiego określenia jak "e-kartka dostarczona", "e-kartka niedostarczona", "e-kartki doszła do adresata", "e-kartka nie doszła do adresata" prawidłowe określenia to: "e-kartka przeczytana" lub "e-kartka nieprzeczytana", "e-kartka wysłana" lub "e-kartka niewysłana".
Kartki elektroniczne nie są takie jak tradycyjne pocztówki wysyłane za pomocą Poczty Polskiej z opcją potwierdzenia odbioru, dlatego w przypadku kartek elektronicznych nie możemy mówić o czymś takim jak "dostarczona kartka elektroniczna".
Jeśli po wysłaniu e-kartki z naszego serwisu wyświetli się państwu końcowy komunikat, "kartka została wysłana" to oznacza, że e-kartka na 100% została wysłana do adresata, a to czy adresat przeczyta e-kartkę to jest już inna sprawa, na którą serwis e-Kartki Świąteczne nie ma wpływu.
Ze względu na coraz bardziej rygorystyczne ustawienia filtrów antyspamowych w skrzynkach pocztowych czasami może się nawet tak zdażyć, że wiadomość o wysłanej kartce elektronicznej w ogóle nie dotrze do skrzynki adresata, bo przed umieszczeniem w odpowiednim folderze skrzynki pocztowej zostanie całkowicie zablokowana a potem usunięta. Z tego powodu nie możemy dać 100% gwaracji, że adresat kartki ją odczyta.
Gdy posiadacie państwo Konto Użytkownika w serwisie Kartkonosz.pl to po zalogowaniu się do panelu konta znajdziecie tam informacje czy dana e-kartka została wysłana i czy została przeczytana, dlatego zachęcamy do założenia darmowe Konta Użytkownika.
Nie! Ponieważ nie mamy żadnego wpływu na to czy adresat kartki elektronicznej ją przeczyta i jak działają skrzynki pocztowe adresatów kartek. My ze swej strony możemy tylko dać 100% gwarancję na wysłanie kartki elektronicznej z naszego serwisu, ale dalsza jej droga nie zależy już od nas. Niestety wysłanie kartki elektronicznej nie jest równoznaczne z jej przeczytaniem przez adresata.
Nie. W serwisie Kartkonosz.pl za wysyłanie kartek ani za ich odbieranie przez adresatów nie pobieramy żadnych opłat. U nas wszystko jest za darmo.
Nie! Kartki elektroniczne można wysyłać z naszego serwisu bez względu na to czy mamy założone Konto Użytkownika czy nie. Jednak założenie Konta Użytkownika daje nam wiele dodatkowych możliwości, np. wysyłka kartek z datą przyszłą, dołączanie muzyki do kartek, informacja zwrotna na e-mail o tym czy kartka została przeczytana przez adresata czy nie, dodatkowe znaczki i kolory do upiększania kartek elektronicznych.
Nie! Konto Użytkownika można założyć całkowicie za darmo.
W serwisie Kartkonosz.pl wyświetlane są reklamy, ponieważ kartki elektroniczne możecie wysyłać za darmo a niestety utrzymanie serwisu kosztuje i ewentualny zysk z reklam przeznaczany jest na opłacenie serwera, domeny itp. Każdy zadowolony użytkownik serwisu Kartkonosz.pl nie powinien blokować wyświetlania reklam tylko aktywnie korzystać z wysyłania kartek elektronicznych pomagając w ten sposób serwisowi.
Nie! Ponieważ nie sprzedajemy kartek elektronicznych a wszystkie kartki elektroniczne znajdujące się w naszym serwisie można wysyłać całkowicie za darmo.
Nie! Ponieważ wszystkie wysłane kartki zabezpieczone są specjalnym kodem i nikt obcy nie jest w stanie odczytać tego kodu. Dodatkowo nasza strona www zabezpieczona jest certyfikatem SSL Let's Encrypt, co potwierdzone jest zamkniętą zieloną kłódką w pasku adresu przeglądarki internetowej.
Nie! Ponieważ nie zezwalamy na wykorzystywanie naszych plików granicznych na używanie poza serwisem Kartkonosz.pl a wszystkie pliki graficzne znajdujące się w serwisie Kartkonosz.pl chronione są Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19940240083
Ze względu na optymalizacje Bazy Danych nieprzeczytane kartki usuwane są po 30 dniach od daty ich wysłania a pozostałe kartki przechowywane są bezterminowo, aż do momentu kiedy dany użytkownik nie poprosi o ich usunięcie.
Zgodnie z regulaminem naszego serwisu, który musi być zaakceptowany przed wysłaniem kartki elektronicznej, każda osoba wysyłająca kartki z naszego serwisu wyraża zgodę na otrzymywanie wiadomości od administracji, dlatego czasami wysyłamy wiadomości do użytkowników. Nie zajmujemy się rozsyłaniem spamu, więc są to tylko wiadomości związane z funkcjonowaniem serwisu.
Jeśli ktoś nie życzy sobie otrzymywać żadnych wiadomości z serwisu Kartkonosz.pl, to proszę za pomocą formularza kontaktowego wysłać wiadomość do administracji z taką dyspozycją. Wtedy e-mail danego użytkownika zostanie zablokowany na otrzymywanie takich wiadomości i zostanie usunięte jego konto, ponieważ bez wyrażenia zgody na otrzymywanie wiadomości od administracji nie można posiadać konta w naszym serwisie.
Konto Użytkownika można zlikwidować samodzielnie lub można zgłosić taką dyspozycję do administracji portalu. Aby samodzielnie usunąć Konto Użytkownika należy zalogować się do swojego konta, następnie kliknąć Ustawienia a potem kliknąć przycisk Dezaktywuj konto. Po 14 dniach konto i wszystkie dane użytkownika zostaną bezpowrotnie usunięte
REKLAMA