REKLAMA

  1. W jaki sposób są wysyłane kartki elektroniczne z serwisu Kartkonosz.pl?
  2. Dlaczego wysłana przeze mnie e-kartka nie została przeczytana przez adresata?
  3. Dlaczego wysłana przeze mnie e-kartka nie została dostarczona do adresata?
  4. Czy serwis Kartkonosz.pl daje gwarancje na to, że wysłana przez Państwa kartka elektroniczna zostanie przeczytana przez adresata?
  5. Czy za wysyłanie kartek elektronicznych serwis Kartkonosz pobiera opłaty?
  6. Czy aby wysyłać kartki elektroniczne z serwisu Kartkonosz.pl muszę zakładać Konto Użytkownika?
  7. Czy założenie Konta Użytkownika jest płatne?
  8. Dlaczego na stronie Kartkonosz wyświetlane są reklamy?
  9. Czy mogę zamówić a następnie kupić w serwisie Kartkonosz.pl kartkę elektroniczną?
  10. Czy ktoś obcy może podglądnąć wysłane przeze mnie kartki elektroniczne?
  11. Czy mogę skopiować kartkę elektroniczną z serwisu Kartkonosz.pl a następnie umieścić ją na innej stronie www lub wysłać ją za pomocą e-maila?
  12. Jak długo przechowywane są wysłane przeze mnie kartki elektroniczne w serwisie Kartkonosz.pl?
  13. Dlaczego od czasu do czasu otrzymuję wiadomości od administracji serwisu Kartkonosz.pl?
  14. Nie chcę otrzymywać żadnych wiadomości z serwisu Kartkonosz.pl. Co mam wtedy zrobić?
  15. Chcę zlikwidować swoje Konto Użytkownika. Jak mam zrobić?

  1. W jaki sposób są wysyłane kartki elektroniczne z serwisu Kartkonosz.pl?  Do góry

    Po krótce opiszemy proces wysyłki kartek elektronicznych za pomocą serwisu Kartkonosz.pl

    W naszym serwisie nie wysyłamy kartek sami tylko udostępniamy użytkownikom możliwość wysyłki kartek elektronicznych w ich własny imieniu i osoba wysyłająca kartkę bierze całą odpowiedzialność za treść kartki.

    Gdy ktoś postanawia wysłać znajomej osobie życzenia lub pozdrowienia w formie kartki elektronicznej za pomocą naszego serwisu to najpierw przegląda naszą ofertę, wybiera interesującą go kartkę, następnie wpisuje swoje imię i swój adres e-mail, dopisuje treść kartki, wybiera odpowiedni znaczek a następnie wpisuje imię i adres e-mail adresata kartki, i jeśli osoba wysyłająca kartkę posiada u nas darmowe Konto Użytkownika to może jeszcze wybrać datę przyszłą wysłania kartki i ewentualnie dołączyć muzykę.

    Gdy to wszystko zostanie wykonane klikamy Wyślij kartkę i jeśli wszystko przebiegło poprawnie to kartka elektroniczna zostaje wysłana i wyświetla się nam komunikat, że kartka została wysłana.

    Od tego momentu zaczyna się podróż kartki elektronicznej od naszego serwera do serwera skrzynki odbiorczej adresata kartki. Kartka elektroniczna wysyłana jest w formie wiadomości e-mail i gdy wiadomość o wysłanej kartce dotrze do Providera adresata kartki to najpierw trafia do filtrów antyspamowych gdzie jest analizowana pod wieloma kątami. W zależności od Providera filtry antyspamowe mają różne ustawienia i konfiguracje. Po przeanalizowaniu wiadomości e-mail o nadejściu kartki elektronicznej moduł antyspamowy odpowiednio ocenia kartkę elektroniczną i umieszcza ją w odpowiednim folderze, dlatego bardzo ważne są odpowiednie ustawienia filtra antyspamowego adresata kartki elektronicznej.

    Najczęściej wiadomość o nadejściu kartki elektronicznej umieszczana jest w folderze głównym skrzynki adresata kartki, ale czasami tak się zdarza, że umieszczana jest w zakładkach lub nawet folderze Spam.

    Gdy wiadomość o nadejściu kartki elektronicznej zostanie już umieszczona w wybranym folderze przez filtr antyspamowy to droga kartki się kończy. Teraz pozostaje już tylko czekać aż adresat kartki przeczyta wiadomość i kliknie w link przenoszący go do strony Kartkonosz.pl gdzie zostanie wyświetlona kartka wraz z wpisanymi przez państwa życzeniami.

  2. Dlaczego wysłana przeze mnie e-kartka nie została przeczytana przez adresata?  Do góry

    Powodów nieprzeczytania e-kartki przez adresata może być kilka np.

    1. Błędnie wpisany adres e-mail adresata tzw. literówka. Gdy w adresie e-mail będzie błąd nie ma możliwości, aby wiadomość o wysłanej przez państwa e-kartce znalazła się w skrzynce pocztowej adresata, dlatego proszę dokładnie sprawdzać poprawność wprowadzonych danych.

    2. Przepełniona lub zablokowana skrzynka pocztowa adresata

    3. Nieaktualny adres e-mail adresata, dlatego aby mieć pewność, że kartka będzie przeczytana przez adresata proszę upewnić się aktualności adresu e-mail

    4. Przez błędnie działający filtr antyspamowy na serwerze państwa skrzynki odbiorczej i umieszczenie wiadomości o wysłanej przez państwa e-kartce w folderze spam i jeśli adresat kartki tam nie zaglądnie to e-kartka nie ma szans być przeczytana

    5. Chwilowe błędy w działaniu serwerów poczty adresatów kartek i jeśli w momencie wysłania przez państwa kartki elektronicznej serwer pocztowy adresata nie będzie działał prawidłowo, to wiadomość o wysłanej kartce nie znajdzie się w skrzynce odbiorczej adresata i co za tym idzie nie będzie miał możliwości jej przeczytania.

    6. Wysyłanie e-kartek na firmowe adresy e-mail odbiorców, ponieważ administratorzy serwerów firmowych dość często ręcznie blokują wiadomości z serwisów z e-kartkami, dlatego zalecamy wysyłać e-kartki na prywatną pocztę e-mail

    7.Obecnie administratorzy skrzynek pocztowych oferują tzw. zakładki i przychodzące wiadomości są segregowane i umieszczane zamiast w folderze głównym skrzynki w odpowienich zakładkach i niestety niekoniecznie wiadomości są dobrze rozpoznawane i dość często wiadomości o wysłanej przez państwa kartce umieszczane są np. w różnych folderach.

    Nie da sie opisać wszyskich ustawień dostępnych skrzynek pocztowych, ale np. w:

    W poczcie Gmail.com są tworzone następujące foldery: Społeczności, Oferty, Powiadomienia, Fora i kartki dość często są umieszczane w folderze Powiadomienia.

    W poczcie Onet.pl są tworzone tzw. Smart Foldery np. Społeczności, Powiadomienia i Oferty i kartki z naszego serwisu bardzo często są umieszczane w folderze Oferty.

    W poczcie Wp.pl są tworzone tzw. segregatory: Zakupy, Powiadomienia, Rezerwacje, Pieniądze, Oferty, Społeczności, Newslettery i kartki mogą być umieszczane np. w folderze Powiadomienia.

    W poczcie o2.pl są tworzone tzw. segregatory: Zakupy, Powiadomienia, Rezerwacje, Pieniądze, Oferty, Społeczności, Newslettery i kartki mogą być umieszczane np. w folderze Powiadomienia.

    Podobnie jest w innych skrzynkach pocztowych i aby być pewnym, że wysłana kartka trafi do folderu głównego skrzynki pocztowej to najlepiej jest wyłączyć dodatkowe foldery.

    Jeśli adresat kartki nie zaglądnie do danej zakładki tylko czyta wiadomości z folderu głównego poczty to nie ma szans na odczytanie zawartości kartki. Najlepiej jest zrezygnować z zakładek i zmienić ustawienia swoich skrzynek odbiorczych bo niestety nie jest to dobry wynalazek, ponieważ niekiedy ważne wiadomości chociażby takie jak e-kartki nie są czytane przez adresatów a nadawcy denerwują się że kartka nie została odebrana.

    8. Adresat e-kartki po prostu nie kliknął w link z wiadomością o wysłanej przez państwa e-kartce i w takim przypadku e-kartka nie będzie przeczytana Niestety na powyższe przypadki nie mamy wpływu, więc nie możemy mówić o tzw. dostarczaniu e-kartki.

    Niestety na powyższe problemy nasz serwis nie ma wpływu. My ze swojej strony możemy tylko zagwarantować, że e-kartka zostanie wysłana ale nie mamy wpływu na działanie zewnętrznych aplikacji. Jednak większość e-kartek bez problemu dociera do adresatów i sprawia im to wiele radości.

  3. Dlaczego wysłana przeze mnie e-kartka nie została dostarczona do adresata?  Do góry

    Przy wysyłaniu e-kartek nie ma takiego określenia jak "e-kartka dostarczona", "e-kartka niedostarczona", "e-kartki doszła do adresata", "e-kartka nie doszła do adresata" prawidłowe określenia to: "e-kartka przeczytana" lub "e-kartka nieprzeczytana", "e-kartka wysłana" lub "e-kartka niewysłana".

    Kartki elektroniczne nie są takie jak tradycyjne pocztówki wysyłane za pomocą Poczty Polskiej z opcją potwierdzenia odbioru, dlatego w przypadku kartek elektronicznych nie możemy mówić o czymś takim jak "dostarczona kartka elektroniczna".

    Jeśli po wysłaniu e-kartki z naszego serwisu wyświetli się państwu końcowy komunikat, "kartka została wysłana" to oznacza, że e-kartka na 100% została wysłana do adresata, a to czy adresat przeczyta e-kartkę to jest już inna sprawa, na którą serwis e-Kartki Świąteczne nie ma wpływu.

    Ze względu na coraz bardziej rygorystyczne ustawienia filtrów antyspamowych w skrzynkach pocztowych czasami może się nawet tak zdażyć, że wiadomość o wysłanej kartce elektronicznej w ogóle nie dotrze do skrzynki adresata, bo przed umieszczeniem w odpowiednim folderze skrzynki pocztowej zostanie całkowicie zablokowana a potem usunięta. Z tego powodu nie możemy dać 100% gwaracji, że adresat kartki ją odczyta.

    Gdy posiadacie państwo Konto Użytkownika w serwisie Kartkonosz.pl to po zalogowaniu się do panelu konta znajdziecie tam informacje czy dana e-kartka została wysłana i czy została przeczytana, dlatego zachęcamy do założenia darmowe Konta Użytkownika.

  4. Czy serwis Kartkonosz.pl daje gwarancje na to, że wysłana przez Państwa kartka elektroniczna zostanie przeczytana przez adresata?  Do góry

    Nie! Ponieważ nie mamy żadnego wpływu na to czy adresat kartki elektronicznej ją przeczyta i jak działają skrzynki pocztowe adresatów kartek. My ze swej strony możemy tylko dać 100% gwarancję na wysłanie kartki elektronicznej z naszego serwisu, ale dalsza jej droga nie zależy już od nas. Niestety wysłanie kartki elektronicznej nie jest równoznaczne z jej przeczytaniem przez adresata.

  5. Czy za wysyłanie kartek elektronicznych serwis Kartkonosz pobiera opłaty?  Do góry

    Nie. W serwisie Kartkonosz.pl za wysyłanie kartek ani za ich odbieranie przez adresatów nie pobieramy żadnych opłat. U nas wszystko jest za darmo.

  6. Czy aby wysyłać kartki elektroniczne z serwisu Kartkonosz.pl muszę zakładać Konto Użytkownika?  Do góry

    Nie! Kartki elektroniczne można wysyłać z naszego serwisu bez względu na to czy mamy założone Konto Użytkownika czy nie. Jednak założenie Konta Użytkownika daje nam wiele dodatkowych możliwości, np. wysyłka kartek z datą przyszłą, dołączanie muzyki do kartek, informacja zwrotna na e-mail o tym czy kartka została przeczytana przez adresata czy nie, dodatkowe znaczki i kolory do upiększania kartek elektronicznych.

  7. Czy założenie Konta Użytkownika jest płatne?  Do góry

    Nie! Konto Użytkownika można założyć całkowicie za darmo.

  8. Dlaczego na stronie Kartkonosz wyświetlane są reklamy?  Do góry

    W serwisie Kartkonosz.pl wyświetlane są reklamy, ponieważ kartki elektroniczne możecie wysyłać za darmo a niestety utrzymanie serwisu kosztuje i ewentualny zysk z reklam przeznaczany jest na opłacenie serwera, domeny itp. Każdy zadowolony użytkownik serwisu Kartkonosz.pl nie powinien blokować wyświetlania reklam tylko aktywnie korzystać z wysyłania kartek elektronicznych pomagając w ten sposób serwisowi.

  9. Czy mogę zamówić a następnie kupić w serwisie Kartkonosz.pl kartkę elektroniczną?  Do góry

    Nie! Ponieważ nie sprzedajemy kartek elektronicznych a wszystkie kartki elektroniczne znajdujące się w naszym serwisie można wysyłać całkowicie za darmo.

  10. Czy ktoś obcy może podglądnąć wysłane przeze mnie kartki elektroniczne?  Do góry

    Nie! Ponieważ wszystkie wysłane kartki zabezpieczone są specjalnym kodem i nikt obcy nie jest w stanie odczytać tego kodu. Dodatkowo nasza strona www zabezpieczona jest certyfikatem SSL Let's Encrypt, co potwierdzone jest zamkniętą zieloną kłódką w pasku adresu przeglądarki internetowej.

  11. Czy mogę skopiować kartkę elektroniczną z serwisu Kartkonosz.pl a następnie umieścić ją na innej stronie www lub wysłać ją za pomocą e-maila?  Do góry

    Nie! Ponieważ nie zezwalamy na wykorzystywanie naszych plików granicznych na używanie poza serwisem Kartkonosz.pl a wszystkie pliki graficzne znajdujące się w serwisie Kartkonosz.pl chronione są Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19940240083

  12. Jak długo przechowywane są wysłane przeze mnie kartki elektroniczne w serwisie Kartkonosz.pl?  Do góry

    Ze względu na optymalizacje Bazy Danych nieprzeczytane kartki usuwane są po 30 dniach od daty ich wysłania a pozostałe kartki przechowywane są bezterminowo, aż do momentu kiedy dany użytkownik nie poprosi o ich usunięcie.

  13. Dlaczego od czasu do czasu otrzymuję wiadomości od administracji serwisu Kartkonosz.pl?  Do góry

    Zgodnie z regulaminem naszego serwisu, który musi być zaakceptowany przed wysłaniem kartki elektronicznej, każda osoba wysyłająca kartki z naszego serwisu wyraża zgodę na otrzymywanie wiadomości od administracji, dlatego czasami wysyłamy wiadomości do użytkowników. Nie zajmujemy się rozsyłaniem spamu, więc są to tylko wiadomości związane z funkcjonowaniem serwisu.

  14. Nie chcę otrzymywać żadnych wiadomości z serwisu Kartkonosz.pl. Co mam wtedy zrobić?  Do góry

    Jeśli ktoś nie życzy sobie otrzymywać żadnych wiadomości z serwisu Kartkonosz.pl, to proszę za pomocą formularza kontaktowego wysłać wiadomość do administracji z taką dyspozycją. Wtedy e-mail danego użytkownika zostanie zablokowany na otrzymywanie takich wiadomości i zostanie usunięte jego konto, ponieważ bez wyrażenia zgody na otrzymywanie wiadomości od administracji nie można posiadać konta w naszym serwisie.

  15. Chcę zlikwidować swoje Konto Użytkownika. Jak mam zrobić?  Do góry

    Konto Użytkownika można zlikwidować samodzielnie lub można zgłosić taką dyspozycję do administracji portalu. Aby samodzielnie usunąć Konto Użytkownika należy zalogować się do swojego konta, następnie kliknąć Ustawienia a potem kliknąć przycisk Dezaktywuj konto. Po 14 dniach konto i wszystkie dane użytkownika zostaną bezpowrotnie usunięte